bekman

Autókról, motorokról, gépekről és másról. A mi szemszögünkből...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bekman: @SzZsoel: Én még 80 alatt vagyok valamivel és már évek óta tartom, ha így marad, még pár évig el... (2012.11.19. 22:03) Szobor...
  • SzZsoel: @bekman: Kellett nekem elkiabálnom: anyukám csütörtök reggel elment vele a szomszédos városban lév... (2012.06.10. 16:20) Ennek már soha nem lesz vége?
  • bekman: Erre a fals levegőre gondoltam már én is. Megint szarakodik a gép, a tünetek megfelelnek. Majd meg... (2012.06.09. 23:03) Megint...
  • SzZsoel: @bekman: Oké, kíváncsian várom. (2011.10.18. 20:55) "Addig ne vidd ki az utcára, míg kész nem lesz teljesen..."
  • SzZsoel: @bekman: Semmi gond. Bár már kicsit kezdtem megijedni, hogy folyton kérdezgeted, hogy haladok, mos... (2011.08.05. 00:19) Szajré

Címkék

autó (19) autótemető (1) babetta (2) bicikli (1) bogár (1) bringa (1) car (16) cargo (1) csepel (1) drift (1) elektromos (1) f1 (1) felújítás (1) fiat (1) film (1) gaz (2) gép (27) gl 1 (2) il76 (1) iskola (1) jawa (2) kerékpár (1) lada (3) mercedes (5) moped (2) motor (26) múmia (3) munkagép (3) m 1 (1) old (26) öreg (1) orosz (4) őrültség (5) patkány (6) pofátlanság (1) reklám (2) rekord (1) rendőr (1) reptér (2) repülőgép (2) retro (1) roncs (1) roncstemető (1) saab (1) seregély (18) sienna (1) simson (21) star (19) suli (1) sün (1) suzuki (2) swift (1) szívszorító (1) szlalom (1) szolgálati (2) tandem (1) teher (1) teherautó (2) toyota (2) trike (1) truck (2) uno (1) verseny (2) versenyautó (1) vezetéstechnika (1) vw (1) zene (1) zseniális (3) Címkefelhő

"Addig ne vidd ki az utcára, míg kész nem lesz teljesen..."

bekman 2011.08.02. 17:49

Rég nem írtam semmit, a blogra is rég néztem már rá. Az utolsó bejegyzés a motorról ez volt, de azóta sok víz lefolyt a Dunán Zalán. Már amikor nem torlaszolta el valami az útját...

Az utolsó poszt után hamarosan üzemkész lett a gép. Megjöttek a neten rendelt új cuccok is (gumik, kipuff, nyeregszivacs és huzat, benzincsap és még sok apró vacak), amik az átvétel utáni napon részben már fel is kerültek a helyükre. Sajnos bizonyos dolgok képekkel való dokumentálása elmaradt, de sebaj... 

Elkezdődött a tesztelési időszak, frankó lett a gép, harap, megy. Illetve harapott, ment... A futómű (mily' nagy szavak :D ) frankó lett, a rugóstagok jók lettek. A villamosság a dudát leszámítva hibátlan. Bár ez így nem teljesen igaz, mert a féklámpám még nem üzemel a kapcsoló hiányában (kontárkodni nem akartam), az majd később. 

Az általam agyon ajnározott Bing karburátor feladta a harcot, nem kevés bosszúságot okozva. A helyzet az, hogy az idők során szétkopott a súber, oda van az egész. Amikor anno szárazon összeraktam, jónak tűntek az illesztések, nem gondoltam, hogy megette már a kenyere javát. Persze, új korában biztosan nem volt rossz cucc, de az már régen volt. Szóval a pár este megtett tesztelgetések után, az egyik alkalommal úgy döntött, hogy teletolja benzinnel a motort. Örültem, nagyon. Első körben nem esett le, hogy mi a probléma (vagy nem akartam, hogy leessen), így szétszedtem, újra bekarburáltam, csűrtem, csavartam. Persze, hogy nem ez volt a baj, hiszen akkor előtte sem lett volna jó. Sajnos nem találtam hozzá sehol felújító készletet. Vagyis igen, de kissé drágás, mivel maga a cucc is drágás. Az új ára bolttól függően 20 és 30 E Ft körül mozog a komplett karbinak. Ezt a lehetőséget elvetettem, ha más nem lesz, veszek gyári (német) újat 6 és 8 E Ft között. Közben kaptam egy gyári használtat, kiretkeltem, összeraktam, holnap belövöm, meglátjuk. Sok reményt nem fűzök hozzá. 

A végén igaza lesz Gaben cimborámnak (aki még mindig csak szellem itt... :D), hogy: "Ha kiviszed az utcára a félkész (bármilyen) gépet, akkor soha nem fog elkészülni..." Merthogy valóban nem volt még teljesen összerakva, amikor először kigurultam vele a kapun. Hiba volt?... :)

Címkék: motor old gép star simson seregély

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bekman.blog.hu/api/trackback/id/tr283120726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaben541 2011.08.03. 19:14:54

Olyan sokat vagyok emlegetve, hogy már inkább megszólalok. Emlékszel Tesó? Az Uno is így járt. Félkészen kivittem az útra és amire eladtam még mindig "nyers" volt. Erről fogok postolni, csak még össze kell raknom fejben.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.08.03. 21:31:41

@gaben541:

Akkor hajrá, mert jó lenne, ha lassan bitekben is összeraknád. :D A képeket majd előtúrom! Jut eszembe, az is fél évig készült. :D Lehet, hogy nem csak lóf#szkodni kellett volna cigarettával a kézben és kész lett volna 3 hónap alatt... :D

SzZsoel 2011.08.05. 00:22:27

Na most akkor tulajdonképpen mi is van...? Most kész van, vagy nincs kész? :) Mert a bejegyzés alapján valahogy nem igazán vagyok képben, de lehet, hogy csak azért, mert már kicsit késő van.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.10.15. 23:09:41

@SzZsoel:

Bocs, hogy eltűntem, de sajnos "okom" volt rá. Sz@r, zűrös hónapok vannak mögöttem... Lényegében készen van a motor, pár apró vacakolás van még vele, de augusztustól mostanáig szinte hozzá sem nyúltam. Majd később összeszedem az ezzel kapcsolatos gondolataimat és posztolom. Sajnos más dolgokkal kell(ett) foglalkoznom (bár ne kellett volna...), így a blog, a motor és egyebek elmaradtak.

SzZsoel 2011.10.18. 20:55:06

@bekman: Oké, kíváncsian várom.
süti beállítások módosítása