bekman

Autókról, motorokról, gépekről és másról. A mi szemszögünkből...

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bekman: @SzZsoel: Én még 80 alatt vagyok valamivel és már évek óta tartom, ha így marad, még pár évig el... (2012.11.19. 22:03) Szobor...
  • SzZsoel: @bekman: Kellett nekem elkiabálnom: anyukám csütörtök reggel elment vele a szomszédos városban lév... (2012.06.10. 16:20) Ennek már soha nem lesz vége?
  • bekman: Erre a fals levegőre gondoltam már én is. Megint szarakodik a gép, a tünetek megfelelnek. Majd meg... (2012.06.09. 23:03) Megint...
  • SzZsoel: @bekman: Oké, kíváncsian várom. (2011.10.18. 20:55) "Addig ne vidd ki az utcára, míg kész nem lesz teljesen..."
  • SzZsoel: @bekman: Semmi gond. Bár már kicsit kezdtem megijedni, hogy folyton kérdezgeted, hogy haladok, mos... (2011.08.05. 00:19) Szajré

Címkék

autó (19) autótemető (1) babetta (2) bicikli (1) bogár (1) bringa (1) car (16) cargo (1) csepel (1) drift (1) elektromos (1) f1 (1) felújítás (1) fiat (1) film (1) gaz (2) gép (27) gl 1 (2) il76 (1) iskola (1) jawa (2) kerékpár (1) lada (3) mercedes (5) moped (2) motor (26) múmia (3) munkagép (3) m 1 (1) old (26) öreg (1) orosz (4) őrültség (5) patkány (6) pofátlanság (1) reklám (2) rekord (1) rendőr (1) reptér (2) repülőgép (2) retro (1) roncs (1) roncstemető (1) saab (1) seregély (18) sienna (1) simson (21) star (19) suli (1) sün (1) suzuki (2) swift (1) szívszorító (1) szlalom (1) szolgálati (2) tandem (1) teher (1) teherautó (2) toyota (2) trike (1) truck (2) uno (1) verseny (2) versenyautó (1) vezetéstechnika (1) vw (1) zene (1) zseniális (3) Címkefelhő

Elkezdődött...

bekman 2011.01.26. 09:48

Igen, elkezdődött! De ebben a posztban nem arról fogok ömlengeni, hogy miért nyitottam blogot. Másról lesz szó.

Tavaly nyáron fogant meg a gondolat, hogy kellene egy szaladgálós jármű. Mivel hatalmas -csupán pár kilóméteres- távok legyűrésére kellene a munkahelyem és egyetlen oldalborám között, így nyilvánvaló volt, hogy valami kétkerekűre essen a választás. Annak, hogy kétkerekűek közt keresgéltem, több oka volt. Elsősorban szeretek motorozni. Másodsorban fontos szempont volt az is, hogy a rövid távokon ne gyűrjem feleslegesen a kocsit. Persze, ezt a motorozás dolgot úgy képzeltem, hogy a lehető legkisebb anyagi ráfordítást vegye igénybe. Mind az üzemeltetés, mind a konkrét egyszeri költségek tekintetében. Hogy ez mennyire sikerült -illetve mennyire nem- arról a későbbiekben lesz még szó. Természetesen szigorúan kismotor jöhetett szóba, mert az A-s jogsi és a nagymotor anyagi okokból még várat magára. Arról nem is beszélve, hogy a költséghatékonyság elvét ez is borította volna.

2010. nyarán elkezdtem bújni az apróhírdetéseket a különféle szájtokon. Tudni kell, hogy kizárólag olyan motorokat nézegettem, amelyek ugyan üzemképesek voltak, de foglalkozni kellett volna velük. Ennek oka, hogy egy tökéletes állapotú meghaladta volna a ráfordítani szánt összeget és így borult volna az elv, hogy a költség minimális legyen. (Na igen...) Valamint az is benne volt a saját sunnyogásomban, hogy szakmámból adódóan közel áll hozzám a szerelés. Elsőre természetesen robogókat nézegettem. Miután véginéztem legalább száz hírdetést, rájöttem, hogy a robogó nem az én világom, nem érezném jól magam rajta. Ez pedig amiatt van, hogy valamikor, valahol, valamiért, súlyosan megfertőződtem a veteránozás mételyével. Itt jegyezném meg, hogy ez egy olyan betegség, amely először megrág, aztán lenyel, majd felöklendez, kiköp és mindez kezdődik előről. Igen, a közvetlen környezetem szerint sem vagyok teljesen százas, de nem piszkálnak miatta, sőt, ami a legfontosabb, hogy kicsiny párom még mellettem is áll, teszik neki. Mondjuk jó anyám konkrétan nem tartott normálisnak, amikor hazaállítottam valami rommal és ennek mindig hangot is adott.

Lassan kezdett körvonalazódni bennem, hogy mit is akarok. Ennek megfelelően beállítottam a kereső paramétereit. Különösképpen az évjárat maximalizálására figyeltem, amit olyan '80-85. körülire állítottam. A keresés eredmény az volt, hogy bizony, koros gépek kerültek elő, egyre nagyobb mosolyt csalva az arcomra. Legnagyobb többségban azok a csodák jöttek elő, melyeket a szoci ipar vajúdott ki magából. Rometek, Komárok, Verhovinák, Babetták, Simsonok, stb. A szoci korszak ezen kínálatát végigrágva oda jutottam, hogy leszűkítettem a keresési paramétereket. Elsősorban egy viszonylag megbízható szerkezetre volt szükségem, ami azért valamivel gyorsabb egy átlagos biciklisnél, a választás így a Simsonra esett. A Simsonos kínálat nyajából így nézett ki: S50, S51, SR50, Enduro, Schwalbe, Star. Az első négyet ki is zártam, számomra túl kommerszek. A Star elég kretén, tetszett mindig, én látom benne a szépet. Ezekből viszont csupán olyanok voltak, amelyek vagy kosárban voltak horror áron, vagy "igényesen" felújítva, horror áron... Köszi, nem, ennyire nem akarok kicseszni magammal. (Na ja...) Maradt a Schwalbe, a másik kedvenc. Találtam is pár érdemleges páldányt a közelben (ezek gyakoribbak voltak mint a Starok), lelkiekben készülődtem, hogy megyek látogatóba. Közben az egyik munkatársammal beszélgetve kiderült, hogy neki van egy elfekvőben, nézzem meg. Megnéztem, ígéretes volt, de az üzlet elmardat. Majd pár napra rá egy másik kolléga adta a tuti infót: ismer egy bácsit, van valami régi Simsonja... Igen, ezután a mondat után ütött be a szopóspirál, de ezt majd legközelebb...
 

Címkék: motor autó old gép star car simson múmia seregély

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bekman.blog.hu/api/trackback/id/tr222614348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZsoel 2011.02.17. 20:57:22

Hali! :D

Nos, én ugyan roppant elfogult vagyok, de szerintem jobban jártál a Starral.
Először is: számottevően ritkább, mint a Schwalbe, nemcsak a gyártott darabszámot tekintve, de úgy általában Magyarországon is.
Másodszor: szerintem a Star külleme jóval elegánsabb, ízlésesebb vonalvezetésű. A Schwalbe, bár a lábvédői határozottan jótékony hatásúak hideg időben, sokkal robusztusabb, tömzsibb, hogy azt ne mondjam, formátlanabb külsővel rendelkezik. Szerintem!!! Nyilvánvalóan ízlések és pofonok, illetve kinek a pap, kinek a papné. :)
Harmadszor: az agyonburkoltság hiánya miatt a Start sokkal könnyebb szerelni, mint a Schwalbét. Ezt tanúsíthatom, ugyanis mindkettőhöz volt szerencsém. Még nem is mondtam: 2009 nyarán nagybátyámnak (aki ingyen kapta egy volt munkatársától a nekünk ajándékozott, általam anyukámnak rendbe hozott Babettát, meg egy Schwalbét, mindkettőt roppant lelakott állapotban; ha érdekel, mutathatok róluk ilyen volt-ilyen lett képeket) is felújítottam egy kék színű turbós "Fecskét". Mondhatom, szívtam vele eleget; na AZ tényleg szopóspirál. :) Emlékszem, összeszereléskor a tankot pl. két óra alatt sikerült rögzítenem, mert az egyik csavarja a hozzáférhetetlenség miatt beesett a már beszerelt motor mögé, ezért aztán vissza kellett bontanom az egész motort, meg hasonló finomságok. :) De még egy sima gyújtásbeállítás is ezerszer macerásabb, mint a Staron, mert le kell hozzá venni a burkolatot, a féket, a lábdeszkát, a... szóval macerás, na.
Negyedszer: vezetni is jobb a Start. Jobban érzi az ember a gépet, ami, szerintem, nem kis részben annak köszönhető, hogy utóbbinál LÁTJA az ember maga alatt a talajt, míg a Schwalbénél nem igazán. :)

Úgyhogy ne bánd, hogy Star sikerült be Schwalbe helyett, hanem élvezd az élet ízét. :)

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.17. 21:35:29

Nem bánom, cseppet sem! Tetszett mindig, csak akkor nem volt semmi érdemleges belőlük, érdemleges áron... Na nem mintha ez nagyon pöpec lett volna, csak ez ajándék áron volt! :D

SzZsoel 2011.02.17. 22:18:32

Szabad tudni, mennyiért jutottál hozzá? Csak úgy kíváncsiságból; én 32 ezerért vettem a magamét.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.17. 22:25:29

A 32-ért is ajándék volt, bőven!

SzZsoel 2011.02.18. 10:46:08

Közben eszembe jutott, hogy bár a saját képeim jelenleg ugyan nem hozzáférhetőek, van pár képem az e-mail fiókomban, amelyeket még akkor kaptam, amikor az eladó elküldte nekem az ajánlatát. Én úgy tavaly augusztus eleje-közepe táján kezdtem el Starokra vadászni, és végül szeptember 4-én vettem meg a gépet, egy 16 éves sráctól, Celldömölk mellett. Nem sokáig volt nála, pár hónapig talán, egy-két apróságot végzett el rajta (újrahúzta az ülést, bár nem erre való huzattal, meg új szimeringeket szerelt be, csak ugye fordítva:), és hasonlók; úgyhogy jobban örültem volna, ha inkább nem nyúl hozzá, de most már mindegy), aztán továbbadta. Előzőleg egyetlen tulajdonosa volt, egy idősebb bácsi, aki meghalt, és utána az özvegye adta el ennek a gyereknek, de mint mondtam, ő nem használta, csak kicsit "feljavította" és továbbadta. Tehát mondhatjuk, hogy lényegében én is egy bácsitól vettem. :)

Íme a képek:

kepfeltoltes.hu/110218/Star1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110218/Star2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát ezek még ott készültek, ahol megvettem, de gondolom, így is látszik, hogy elég tűrhető állapotú volt (persze ez relatív, de vannak ennél sokkal borzasztóbb kinézetű Starok is), úgyhogy magam is úgy véltem: 32-ért ajándék. Főleg, hogy olyan ritka kincs van rajta, mint teljesen eredeti gyári szürke kilométeróra-spirál, amelyen alig van sérülés (sokan nem tudják, hogy a Schwalbe és a Star spirálja nem egyforma: előző 668, utóbbi viszont 695 mm hosszú), ép műanyag légszűrőház, eredeti négybordás gyári láncvédő gumik (sajnos elég repedezettek, de azért mégis elmondhatom, hogy van ilyenem), ráadásul még az üléslemeze is egész jó állapotban van (bár már hegesztették). Ezt is mázolgatták kézzel, de szerencsére, csak a tankot (habár nem tudom, hogy miért pont rozsdavörös festékkel?!), meg itt-ott egy-egy csavarfejet, amelyek, gondolom, rozsdásodtak. Ami komolyabban rémes volt rajta, az a kormány (azt valahogy elgörbítették, mindkét oldalon, aztán megpróbálták felmelegítve kiegyengetni, de nem valami jól, olyan csálé lett, hogy még; horror volt vezetni vele a motort), a középen megroppantott és ettől szörnyen érzéketlenné vált fékpedál, meg a szétrohadt hátsó sárvédő. De ezek helyett úgyis másikat szerzek. Volt még persze sok egyéb apróság is, de ezt most nem akarom tárgyalni, majd ha esetleg én is csinálok egy felujitottamegysimsonstart.blog.hu oldalt, akkor én is szépen leírok mindent. :D De különben úgy vagyok vele, hogy nem érdekelnek a hibák, elvégre pont azért vettem ILYEN, bár lelakott, de azért gyárira hajazó, gányolásoktól mentes motort, hogy saját kezűleg újítsam fel. Abban jobban megbízok, amit én csinálok magamnak, és inkább én költök rá, mint hogy megvegyek egy felújított Start 100.000-ért, de ki tudja, hogy az milyen...
Ennyi pénzért úgyis jobbat kaptam, mint amire számítottam. Ne tudd meg, hogy amikor keresgéltem a megveendő Start, hány olyan förtelmesebbnél förtelmesebb külsejű, szétvágott, áthegesztgetett, rikítóra pingált roncsot láttam a hirdetések között, amelyekhez képest nemhogy az enyém, de a tiéd is szalonmotor volt a megvételkori állapotában, aztán 30-40.000 forintokat akart volna kapni érte a tulajdonosa...

Hiába, na, egyes embereknek nincs önkritikájuk. :)

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.18. 11:27:30

Tényleg megérne egy blogot ez a sok történet. Elférne ott más is, nem csak a Star története! :) Ez a motor az enyémhez képest patika állapotú! A sprirál, a lészűrőház és a láncvédő az enyémen is origi! :) Csak sajna a spirál, az alsó bekötési pont közelében sérült. Azon agyalok, hogy mit kedjek vele. A lánvédőm nekem is repedezett kicsit, megy a dobozba, hogy jobban ne legyen. :)
süti beállítások módosítása