bekman

Autókról, motorokról, gépekről és másról. A mi szemszögünkből...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bekman: @SzZsoel: Én még 80 alatt vagyok valamivel és már évek óta tartom, ha így marad, még pár évig el... (2012.11.19. 22:03) Szobor...
  • SzZsoel: @bekman: Kellett nekem elkiabálnom: anyukám csütörtök reggel elment vele a szomszédos városban lév... (2012.06.10. 16:20) Ennek már soha nem lesz vége?
  • bekman: Erre a fals levegőre gondoltam már én is. Megint szarakodik a gép, a tünetek megfelelnek. Majd meg... (2012.06.09. 23:03) Megint...
  • SzZsoel: @bekman: Oké, kíváncsian várom. (2011.10.18. 20:55) "Addig ne vidd ki az utcára, míg kész nem lesz teljesen..."
  • SzZsoel: @bekman: Semmi gond. Bár már kicsit kezdtem megijedni, hogy folyton kérdezgeted, hogy haladok, mos... (2011.08.05. 00:19) Szajré

Címkék

autó (19) autótemető (1) babetta (2) bicikli (1) bogár (1) bringa (1) car (16) cargo (1) csepel (1) drift (1) elektromos (1) f1 (1) felújítás (1) fiat (1) film (1) gaz (2) gép (27) gl 1 (2) il76 (1) iskola (1) jawa (2) kerékpár (1) lada (3) mercedes (5) moped (2) motor (26) múmia (3) munkagép (3) m 1 (1) old (26) öreg (1) orosz (4) őrültség (5) patkány (6) pofátlanság (1) reklám (2) rekord (1) rendőr (1) reptér (2) repülőgép (2) retro (1) roncs (1) roncstemető (1) saab (1) seregély (18) sienna (1) simson (21) star (19) suli (1) sün (1) suzuki (2) swift (1) szívszorító (1) szlalom (1) szolgálati (2) tandem (1) teher (1) teherautó (2) toyota (2) trike (1) truck (2) uno (1) verseny (2) versenyautó (1) vezetéstechnika (1) vw (1) zene (1) zseniális (3) Címkefelhő

A Seregély múmiája

bekman 2011.01.26. 10:54

Egy korábbi alkalommal már felvázoltam egy hosszadalmasnak ígérkező történet kezdetét. Most következzen a folytatás.

Valahol ott hagytam abba, hogy kaptam a tuti infót egy -valamilyen- öreg Simsonról. Persze rögtön rácsaptam a lehetőségre, rákérdeztem, hogy a tulajt milyen módon lehet elérni. Még be sem fejeztem a kérdésemet, a kollégám már hívta is telefonon. Az eredmény a következő: Motor van, eladó, lehet megnézni, ára ennyi. Gondoltam sínen vagyok, lesz egy fa.. frankó Schwalbem... Azt mondta az öreg, hogy kb. 3 éve áll a gép, mindene működött amikor letette. Tehát most semmije... Szóval lábon nem jön, meg egyébként is 20 km-re van tőlünk, plusz ekkor már 2010. októberének közepét tapostuk, esős, hideg idő volt. Lázban voltam már, azon agyaltam, hogy fogom elhozni. De akkor még nem is láttam. Pár napra rá, egy megbeszélt időpontban elmentem megnézni. Lóvé bekészítve, lesz, ami lesz. Egy féltető alatt állt a gép, hozzáláncolva az egyik gerendához. Csupán annyi sántított, hogy ez bizony nem Schwalbe, hanem egy csúnyára mázolt, beteg Seregély. No mindegy. Ha ezt előre tudom, akkor is megnéztem volna, nem veszítettem semmit, sőt örültem is. Az állapota elsőre kissé hervasztónak tűnt, de mivel mindene megvolt (fontos szempont!), nem volt rajta sok gányolás (a festésén kívül), gondoltam elhozom. Megalkudtam az öreggel és másnap reggelre már egy Avia platóján utazott hozzám, köszönhetően a már említett kollégának.

Másnap reggel nyolc, Avia a ház előtt, platóján elfektetve a motor (mint később kiderült, a szállítás módja nem volt túl nyerő). Nosza! Motor le, betol, letámaszt, rágyújt, felmér, gondolkodik, piszkál, rágyújt, gondolkodik, vizslat, felmér... Cirka fél óra fejvakarás és pár b.meg, te nem vagy normális elmormolása után jött a szikra, be kellene röffenteni. Benzin elő, gyertya ki, kupaknyi benzin a hengerbe, rúgdalás. Semmi... Oké, nem cseszik ki velem, lekötöttem a kipufogót, meglátjuk mit köp ki. Hopp... Jött az első csapás. Kipufogóból szép, rozsdás levest öntöttem ki. Sebaj, a sok állásban belekerült, nagy bajt nem okozhatott. Ismét rúgdalás. Hopp... Jött a második csapás. A csonkon is hasonló szmötyit köpött ki. Semmi gond, rágyújt, anyáz, majd jött a felismerés, hogy itt bizony baj van! A henger, a forgattyúsház, mind tele volt azzal a finom levessel. Igen, azzal a levessel ami a kipufogóban volt és valószínűleg onnan folyt a motorba szállítás közben. Ekkor már láttam, hogy nem úszom meg egy kis fényezéssel, meg pár apró vacak megvásárlásával. Jött az elhatározás, hogy teljeskörű felújítás lesz. Nem is vacakoltam sokáig, ha időm engedte, csináltam. A blokkot még az új év előtt generáloztam a villamossággal együtt, az utolsó csavarig. Természetesen volt szívás ezzel is, de ebben benne volt egy csipetnyi a pillanatnyi figyelmetlenségemből. Közben pár apróságot még beszereztem, majd egyéb okokból kiesett több mint egy hónap.

Külön köszönet Gaben cimborámnak a fehér gumiszalagért, ami gyakorlatilag az utolsó páldány lehet a Föld kerekén!

Hogy most hol tart a projekt, azt az alábbi két videó tükrözi.

Azóta történt egy kis előrelépés:

Mostanra már a váz, a lemezek, a kerekek és pár apró basz a lakatosnál vannak homokszórásra és apróbb lakatosmunkára várva. Ha minden jól megy februárban mehet tovább a szopás meló...

 

Címkék: motor autó old star car simson múmia seregély

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bekman.blog.hu/api/trackback/id/tr242614513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZsoel 2011.02.17. 21:03:48

Izgalmas lehetett a rozsdás leves a motorban...
Ez van, amikor az öreg papák nem szakszerűen tárolják a gépeiket, hanem csak nagyjából belökik az eresz alá vagy a tyúkólba, "jó helyen van ez itt" felkiáltással.
Én az első bejegyzés hozzászólásában említett Schwalbéval jártam úgy, hogy a szintén említett benzintartálya mögül (csak nem az össze-, hanem még a szétszerelés alkalmával) egy teljes és méretes egérfészket szedtem ki... No comment.
Még jó, hogy a lakók már nem voltak benne (bár akkor legalább a macskáinknak lett volna egy jó napjuk), mindenesetre az ülésszivacs és -huzat egy részét megzabálták a dögök. Nem viccelek! Akkora lyukat rágtak a nyeregszivacs oldalába, hogy belefért az öklöm (pedig az nem csecsemőméretű). Alig győztem javításkor betömni valahogy, hogy ne látsszon, amikor újrahúztam a nyerget. Most gondold el, milyen gazda lehet, aki úgy tárolja a motorját, hogy belefészkelhetnek az egerek (egyéb gányolásairól nem is szólok)... Igen, pontosan olyan, amelyik "levest főz" a kipufogóban.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.17. 21:42:46

Az sem rossz! :) Ennek éppen csak annyira lógott ki a segge, hogy ázott a kipufogó, meg a nyereg hátsó fele (nyereg teljesen kuka...). A levessel nem is lett volna gond, mert kipufogó is lesz új, azt már akkor láttam. A baj az volt, hogy nem számoltam azzal, hogy ez szállításkor bizony visszafolyhat. Nem voltam ott, amikor feltették (fektették) a platóra.

SzZsoel 2011.02.17. 22:20:30

@bekman: Ebből is láthatod, hogy csak az a biztos, amit magadnak csinálsz. :)

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.17. 22:29:39

@SzZsoel: Ott a pont! Amúgy, nagy kárt nem okozott, mert a sok állás miatt mindenképp bontottam volna. Láttam már rozsdás belő blokkot is, ez legalább friss volt.

SzZsoel 2011.02.18. 11:00:52

Már akartam kérdezni, hogy azt a bazi nagy horpadást a tankon hogyan tervezed kezelni? Kilakatolás-kittezés módszerrel, vagy inkább veszel egy kevésbé viselteset? És ha esetleg az első, akkor megkérdezhetnéd a lakatost, légy szíves, hogy hogyan csinálja. Én hallottam régebben olyan módszerről, amit valahol Pesten csinálnak, hogy a hegesztési varratnál, középen kettévágják a tankot, kiegyengetik a horpadást, és aztán újra összehegesztik-csiszolják a két felet. (Ez jól hangzik, csakhogy aligha kivitelezhető házilagos körülmények között.) Apukám pedig, aki szerszámkészítő-géplakatos-hegesztő, tehát szintén van némi rálátása az ilyesmire, azt a módszert javasolta, hogy a kráterszerű horpadás közepére lánggal egy hegesztőpálcát kell forrasztani, majd folyamatos körbemelegítéssel óvatosan "kihúzni" az egyenetlenséget. Utána pedig gumikalapáccsal elegyengetni a dudort, aztán jöhet az alapozás és a kitt. Azért kérdezem, mert az enyémen is van két kisebb horpadás, és én ez utóbbi módon gondoltam javítani (persze apukámmal, mert egyedül nem merem, szétégetném a francba a tartályt, olyan vékony lemezből van, mint a hártya). Ha nem sikerülne, benzintankot nem nagy kunszt szerezni, de persze jobb lenne, ha menne a javítás. Hátha az a lakatos tud valami jobbat.

SzZsoel 2011.02.18. 11:04:30

Meg tudod, mi fordult még meg a fejemben? A külső fékkulcsos hátsófék-megoldás nem lehet eredeti, ha ez a motor 1970-es, mert úgy tudom, csak 1973-tól vagy 74-től kezdték alkalmazni. Valószínűleg ezt már utólag alakították át ilyenre.

SzZsoel 2011.02.18. 11:12:26

Valamint ne aggódj, LEGALÁBB EGY példány biztosan van még a fehér tankgumiból. :)

auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/karosszeria/simson_star_lampa_fej_gumi_feher_szinben_1440822358.html

Bár német oldalakon is szoktam látni, most eltűnt. Tavaly júniusban rendeltem cuccot innét:

s40205778.shoplite.de/sess/utn;jsessionid=154d5e450da48be/shopdata/index.shopscript

akkor még volt. Lehet, hogy átmenetileg leálltak a gyártásával, tudja fene.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.18. 11:35:50

@SzZsoel: A horpadással kapcsolatban hallgass az öregedre, jól beszél! Mifelénk is így szokták megoldani. A fékkulcsos dolog tudtommal is így van, de nem bánom, szerintem jobb megoldás.

SzZsoel 2011.02.20. 19:19:37

@bekman: Azért én mégis megnéztem neked azt a 210-teleszkópot, mert úgyis beszélnem kellett a nagybátyámmal, úgyhogy nem jelentett különösebb problémát összehozni. :)

Szóval: szerintem ezek között semmi különbség nincs (mármint a 207-eséhez képest értve), csak annyit, hogy ez burkolatlan, az meg burkolt. Az irányadó méretei ugyanazok, amelyeket már leírtam, tehát 320 mm és 22 mm. Szóval amennyire a 207-esét be lehet építeni, annyira ezt is. :)

Csináltam egy fényképet is; sajnos többet nem tudtam, mert menet közben kimerült az elem, de szerintem ezen is látszik a lényeg.

kepfeltoltes.hu/110220/SDC10030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

SzZsoel 2011.02.20. 19:21:22

Ja, azt el is felejtettem: olyannyira egyforma a két teleszkóp (mármint a 207-esé meg a 210-esé), hogy ezen a Babettán is csak a jobboldai eredeti, a másik, mint láthatod is, 207-es.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.20. 23:27:53

@SzZsoel: Nagyon köszönöm! :) Valóban egyforma, de sebaj, valószínűleg ez lesz egyelőre és már ki is gondoltam, hogy hogyan oldom meg a hosszbeli külömbséget. Sőt, már azt is, hogy hogyan teszem erősebbé! :D Bár a második dolog majd kiderül akkor, ha a kezemben lesz... De még nem osztom meg, mert képlékeny a dolog. Érvényesíteni fogom a törvényt, miszerint a magyar ember mindent megold (kókányolni nem akarok, "elegánsan" oldom meg!)! :DD Bár addig még sok víz lefolyik... Lehet, hogy lesz gyári. Majd meglátjuk!

SzZsoel 2011.02.21. 11:39:15

@bekman: Nincs mit. Tudod, olyan ember vagyok, aki ha valamit elkezd, akkor szereti azt be is fejezni: ha egyszer megígértem, hogy segítek a Babetta-teleszkópokkal kapcsolatban, akkor a végére is járok a dolognak. Mi Simson Starosok tartsunk össze, úgyis kevés van belőlünk. :)) Remélem, sikerül összehozni a rugózást az elképzeléseknek megfelelően, akár babettás lesz, akár eredeti (ami engem illet, én az utóbbi mellett szavazok, de ezt már úgyis tudod :D).

Én sem tétlenkedtem a hétvégén. Ahogy mondtam, azért voltam Vili bátyámnál, hogy beszéljek vele.

(Ő apukám öccse, a fia, szintén Vili, pedig az unokaöcsém, akit megkértem, hogy szóljon a babettás haverjának.
Ő és apám olyan gyárban dolgoznak itt Mosonmagyaróváron, amelyik fémmegmunkálással foglalkozik. Tulajdonképpen két külön cégnél vannak, de azok szorosan összefonódnak, mert régen egy üzemet alkottak, így területileg is egy helyen találhatóak. Apukám művezető, így általa gépmunkákat, mint esztergálás, marás, köszörülés stb., nagybátyám által pedig, aki karbantartó géplakatos, beszerzést és galvanizálást tudok, hogy úgy mondjam, "nagyon kedvezményes áron" eszközölni. :D Egy-két alkatrész, hengerfúrás elkészült, néhány motorra való csapágy és szimering a markomba került már a segítségükkel, ami rengeteg megtakarítást eredményezett nekem.)

Szóval beszéltem vele, és beszerzi nekem az összes csapágyat és szimeringet, valamint újrakrómoztatja a szükséges alkatrészeket (a berúgó- és sebességváltókart, a kerék- és lengővillatengelyeket, valamint a csomagtartó alkatrészeit szeretnék krómoztatni, mert ezeken már gyalázatos az eredeti réteg). Ha ez megvan, akkor még a hengerfúrást szeretném megcsináltatni, plusz nekem is meg kell javítanom a lengéscsillapítókat, amihez majd esztergályos fog kelleni, és ezzel elvileg kifújt azoknak a munkáknak a sora, amelyeket nem tudok házilag megcsinálni.
Az alkatrésztisztításoknak is lassan a végére jutok; tegnap délután már a legapróbb ESKA csavarokat pucolgattam. (Sajnos annyi pénzem nincsen, hogy ezeket is mind horganyoztassam, az pedig azért már pofátlanság lenne részemről, hogy ezt is ingyért a nagybátyámra lőcsöljem, tehát a csavarokat majd galvanizáló üzembe viszem, de majd csak a másiknál, amelyiket szabályosan restaurálom. Úgyhogy úgy döntöttem, emennél a csavarokat csak horganyspray-jel, majd ezüst színű festékkel kezelem, és talán nem lesz olyan kirívó a végeredmény.)
Letisztítottam és összeszereltem továbbá a lendkerékmágnest. Megnövelt teljesítményű (12 V, 42 W) világítótekercset tettem bele, valamint az új fényszóró foglalata is nagyobb lesz, hogy erősebb izzót tehessek be. Sajnos azt kell mondanom, hogy a gyári 15 W-os izzóteljesítmény sötétben a nullával egyenlő. Arra jó, hogy téged észrevegyenek, de hogy te is láss valamit, arra már nem telik az erejéből. Ha csak 45-50 km/h-val megy is az ember, ez már akkor is életveszélyes, mert a vakvezetés esete forog fenn. A féklámpa- és töltőtekercs ügyében nem tudok dönteni: a féklámpához ugye jó lenne az erősebb fény, viszont a hátsó lámpa árama fojtótekercsen keresztül folyik, akkor azt is ki kell cserélni, nehogy leégjen. Ráadásul ott van a töltés problémája is: mivel szeretném felszerelni majd irányjelzővel is a gépet, kell bele akkumulátor. De az nem lehet 12 V-os, mert nincs olyan akksi, ami ebbe a kis rekeszecskébe, amelyik a Starnal az akkumulátor elhelyezését szolgálja, beférne. Oda csak a gyári 6V 4,5 Ah-s telep megy be. Szóval töröm a fejem, hogy valami okosat kitaláljak. Lehet, hogy az lesz majd, hogy házilag megpróbálok készíteni egy tekercset, aztán majd kísérletezek vele. :)

Közben folyamatban van a még szükséges alkatrészek összegyűjtése, részint itthon, használtan, részint Németországból, újonnan.
Sajnos egyesek elég drágán akarják adni a használt cuccokat. Van egy illető, akivel egyezkedem. Hátsó sárvédő; kormány; légszűrőház; komplett ülészár kulccsal, plusz a horog, ami az üléslemezre van fölszerelve; üléslemez; belsőkulcsos hátsófék-fedél; csontszín lámpakeret; fékpedál végére bovdenemelő; kilométeróra; alumínium kuplung- és elsőfék-kar;hátsó lábtartó párban; jobboldali nagy légterelő burkolat; azonkívül egy használható henger és hengerfej: ezeket tervezem használtan megkeríteni, mert ezek vagy eleve nincsenek meg hozzá, vagy javíthatatlanul károsodottak. Nem tűnik sok cuccnak, igaz?
Tudod, mennyire jön ki, ha összeadom a fentiekre küldött árajánlatát?

32.500 forint...

Ugye emlékszel, hogy 32.000-ért vettem a teljes motort?

Megvesz valaki egy használt, ócska motort mondjuk 30 ezerért, és utána alkatrészenként a tízszereséért adná el?! Hát ez az én motorostisztességembe valahogy nem fér bele... de hát nem vagyunk egyformák.
Szóval egyelőre nem tudom, mit csinálok. Sajnos az a baj, hogy ezeket az alkatrészeket tényleg muszáj pótolni (ámbár ha minden kötél szakad, üléshorgot még tudok csinálni magam is). Úgyhogy most egyelőre morfondírozok, aztán majd elválik.

Üdv!

SzZsoel 2011.02.22. 10:08:45

Ahányszor megnézem a videódat, mindig észreveszek rajta valami olyat, amit korábban még nem. :)
Most tűnt fel, hogy hiányzik róla az akkumulátortartó rekesz (de gondolom, akksit úgysem szánsz bele).
Meg azt is csak most vettem észre, hogy nem eredeti a fékpedálja, hanem másikat raktak rá, valószínűleg akkor, amikor külső fékkulcsosra alakították a hátsó féket. Én Pannóniáénak nézem.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.22. 11:53:20

@SzZsoel: Ahogy látom, akkor Te a futkozós motor felújítását sem kispályázod el! :) Én azért itt a krómozásig és horganyzásig nem megyek el. :) Ellenben rávilágítottál egy olyan dologra, ami eddig elkerülte a figyelmemet, ez pedig a világítás kérdése! Köszi, így legalább még orvosolhatom, mielőtt először kitolom majd az éjszakába... Erre nem gondoltam... Az alkatrészárakkal kapcsolatban pedig egyetértek, de sajnos ez van... :S Viszont így még mindig jobban jössz ki, mintha újat vennél belőlük...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.22. 12:05:49

@SzZsoel: Az észrevétel jogos, a hiány és a változás szerintem azért van, ami miatt a horpadás következett a tankon és a kis görbület a kormányon (ez már orvosolva). A motorral eshettek egy szépet, az ok valószínűleg az elszabadult középállvány lehetett, annak a konzolja ugyanis heggesztve volt, illetve az állványról hiányzik a kis pöcök, amit a cipőddel taposol lefele, amikor letámasztod (letört). (Ebből gondolom, hogy talán amiatt eshettek, hogy elakadt az állvány???) Az akkutálca javításnál meg gondolom útban volt. De ezt leszámítva legalább normálisan javították. Nem hiányzik, akksi nem lesz.

SzZsoel 2011.02.22. 23:23:36

@bekman:

Nem tehetek róla, ez nálam valami betegség, komolyan mondom. :( Te magad is mondtad, hogy a veteránozás, az egyfajta kór; hát bizony van benne valami. Ha ez elkapja a férfiakat, akkor ott kő kövön nem marad. :D J
ut is eszembe: olvastam, hogy jó anyád rossz szemmel nézi a - szerinte - mindenféle kacatot a közelében. Nos, megnyugtatlak, az enyém is hasonlóan van vele; állandó hadakozásban állok vele a sok "hentergő" motor miatt (ámbár mióta neki is megcsináltam a Babettát, egy kicsit visszafogja magát :D). Ezek a nők túl földhözragadtak ahhoz, hogy értékeljék a veterán járművek életre keltésének művészetét. :) Tisztelet persze a kivételnek, mint pl. a barátnőd. Az enyém elég közömbös volt a gépek iránt, ámbár egy idő után nagy nehezen sikerült ráimádkoztam a motor nyergére magam mögé, és akkor eléggé élvezte "a száguldást és a szabadságot". :D

Pedig amikor ezt a gépet megvettem, esküszöm, még tényleg úgy voltam vele, hogy ez valóban csak egy "használós" gép lesz, amelyet nem sajnálok majd esőben, hóban, sárban elővenni, mezőre, földutakra járni stb.; erre nem szánok túl sok pénzt, időt, energiát, ezt csak úgy "nagyjából" újítom fel, és majd a másik, a vitrinállapotúra szánt, az lesz majd a non plus ultra.
De a feltett szándék nem jön össze, már látom. Sajnos én úgy vagyok vele, hogy evés közben jön meg az étvágy: minél jobban nekilendülök, belemelegszem a munkába, annál aprólékosabbá és részletesebbé válok, és az utolsó tetves koszdarabkát is kikapirgálom a különféle öntött alkatrészek leglehetetlenebb kis sarkaiból és hajlataiból, pedig tudom, hogy úgyis csak az első használatig marad makulátlan: amint belemegyek az első pocsolyába, megint beterít a sár mindent.
Nem baj, legalább amikor összeszerelem, majd szép lesz, és csinálok róla egy zsomporra való fényképet, hogy legalább az utókornak megörökítsem. :)
Azért igyekszem visszafogni magam, főleg ami a pénztárcám adta lehetőségeket illeti (amelyek sajnos meglehetősen szűkösek). De a saját munkámmal ilyenkor egyszerűen képtelen vagyok spórolni. :)

A világítást mindenképpen javaslom megerősíteni, mert ismétlem: ez a 15 W még ennél a sebességnél is életveszély. Ismert útvonalon, városban vagy holdfényes éjszakában még csak hagyján, de rosszabb körülmények között... horror. Örülök, hogy erre akaratlanul is felhívtam a figyelmedet.

Sajnos a bukás kevés Start került el. Apukám is többször hasalt a magáéval (meg is van a nyoma a kormányvégdugón, a kuplungkaron, valamint a baloldali lábtartógumin és az első sárvédő elején is megvolt, a '99-es első felújításig; azonkívül valahogy a hátsó lengővilla sem úgy áll, ahogy kellene), meg ezzel is buktak. Többek között ezért kell cserélnem a kormányt (elgörbült, és megpróbálták melegítve kiegyengetni, de hogy úgy mondjam, nem sikerült...), a bal lábtartó is letört, és visszahegesztették, de szintén rosszul, azt is újra le kellett vágnom, meghegesztenem stb. Ezek az élet apró örömei. :)
Hogy hogyan történt a baleset, az már aligha derül ki (esetleg a bácsi, akitől vetted, megmondhatná, ha nála történt), de ha a nyomait ki tudod javítani, vagy nem zavarnak, akkor hadd fedje el örökre a feledés jótékony homálya. :)
Viszont ha a sztenderről letört a pöcök, akkor gondban leszel az állványra húzással, nem? Nekem teljesen ép a sztenderem, de sokszor még így is elég sokat kell kalimpálnom a lábammal a kipufogó alatt, mire megtalálom a pöcköt. Ha az nem lenne, abba jobb bele sem gondolni, szerintem legföljebb kézzel tudnám lehúzni a helyéről a sztendert.

Szóval azt azért nem ártana kicserélned, még ha használtra is, nem?

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.23. 00:23:00

Én azért megálljt parancsolok magamnak, mert bár a világ pénzét el lehetne költeni rá, az azért mégsem járja! :)

Eddig még tervben volt az új sztender, de lehet, hogy meg tudom menteni. Van minősített hegesztő a családban, aki profin hegeszt AWI-val (is).

SzZsoel 2011.02.23. 09:35:10

@bekman:
Irigyellek, nálunk erre sajnos nincs lehetőség (mármint AWI hegesztésre).
Csak nem megvan a letört darab is? Vagy tudsz szerezni olyan anyagot, amit oda lehet varrni a sztenderhez, és akkor utána kialakítgatod?

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.23. 16:22:59

@SzZsoel: Nincs meg a letört darab, tervek szerint pótolva lesz egy darabka alu rúddal, elvégre is maga az állvány alu öntvény. Viszont ha már így lesz, akkor úgy szeretném, hogy jobban kinyúljon egy kicsivel, mint eredetileg, az általad leírt okok miatt. De ezt majd akkor, ha már rajta lesz a kipufogó is, hogy lássam mekkorát szeretnék.

SzZsoel 2011.02.23. 23:51:17

@bekman: Nem egyszerű dolog a Starnál a kipufogó-hátsófékkar-vég-sztender szentháromság. Vagy az egyik ver bele a másikba, vagy a másik ér hozzá a harmadikhoz. Az enyémen (az apain), mire kézhez kaptam, a kipufogóba oldalról a fékkar tengelye vájt lyukat, alulról meg a sztenderről való levételkor a szóban forgó nyúlvány állandó nekicsapódott, és az ütött bele szép kis horpadást, közepén lyukkal. Ezt jó atyámnak köszönhetem, érzésem szerint... Nem gondolnám, hogy gyárilag így van kitalálva, valószínű, hogy az esések miatt a kipufogó valahogy nem úgy áll, ahogy kéne, a sztender meg részint kopik (hiszen mint tudjuk, puha alumínium), részint az idők folyamán benyomja az ütközőjéül szolgáló lemezfelületeket, és így egyik véghelyzetben sem áll úgy, ahogy kéne. Ajánlom, nézd meg a váz alját, és ha a lemezt a felütközési pontokon nagyon kopottnak látod, rakasd fel a mélyedéseket is azzal a híres hegesztővel, aztán köszörüld síkra. Sok későbbi macerától kímélheted meg vele magadat. (Egyúttal a sztendert sem árt hasonló kopási szempontok alapján felülvizsgálni, de azt utólag is könnyű leszedni és javítani, míg a már fényezett felületet elég nagy szopás hegesztéssel szétbarmolni...)

Egyébként örvendetes hírként közlöm veled, hogy jelenlegivel elértük e bejegyzés jubileumi, 20. hozzászólását, ami azért már komoly teljesítmény, tekintve, hogy kettesben beszélgetünk itt. :)

Nem mintha ez különösebben ellenemre volna, csak úgy érdeklődés szintjén megkérdem: arra még nem gondoltál, hogy reklámozd valahol a blogodat, hogy többen olvassák? Lehet, hogy pl. a simsonstar.gportal.hu örülne egy linkcserének.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.24. 13:48:48

@SzZsoel: A váz azon a ponton oké, a többit meg majd kitalálom, ha már "csak" az hiányzik róla, így nem találomra lesz hegesztve.

A Simsonosokat majd megpróbálom, egyébként a statisztikák szerint (a szerkesztői profilban van ilyen) egészen jó az az olvasottságom. Ez mondjuk számomra is kissé meglepő, mert a FB profilomon és az indás nickem melletti kiíráson kívül (olvasok és néha kommentelek más blogokban is) valóban nem reklámozom máshol. Az más kérdés, hogy nem kommentelik, végülis nem kötelező. :)

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.24. 13:57:43

@bekman: A blog indulása óta közel 600 oldalletöltésem volt, ebből volt olyan nap, amikor a 100-at túllépte. Ha ezen adat generálóinak csak a harmada olvasta is, akkor már jó. :) Tekintve, hogy nincs két hónapos a történet és nem is akarok világsztár lenni (nem mintha ezzel lehetnék...), nem is rossz! :D

SzZsoel 2011.02.24. 21:12:37

Oké, akkor nem szóltam. :)
süti beállítások módosítása