bekman

Autókról, motorokról, gépekről és másról. A mi szemszögünkből...

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bekman: @SzZsoel: Én még 80 alatt vagyok valamivel és már évek óta tartom, ha így marad, még pár évig el... (2012.11.19. 22:03) Szobor...
  • SzZsoel: @bekman: Kellett nekem elkiabálnom: anyukám csütörtök reggel elment vele a szomszédos városban lév... (2012.06.10. 16:20) Ennek már soha nem lesz vége?
  • bekman: Erre a fals levegőre gondoltam már én is. Megint szarakodik a gép, a tünetek megfelelnek. Majd meg... (2012.06.09. 23:03) Megint...
  • SzZsoel: @bekman: Oké, kíváncsian várom. (2011.10.18. 20:55) "Addig ne vidd ki az utcára, míg kész nem lesz teljesen..."
  • SzZsoel: @bekman: Semmi gond. Bár már kicsit kezdtem megijedni, hogy folyton kérdezgeted, hogy haladok, mos... (2011.08.05. 00:19) Szajré

Címkék

autó (19) autótemető (1) babetta (2) bicikli (1) bogár (1) bringa (1) car (16) cargo (1) csepel (1) drift (1) elektromos (1) f1 (1) felújítás (1) fiat (1) film (1) gaz (2) gép (27) gl 1 (2) il76 (1) iskola (1) jawa (2) kerékpár (1) lada (3) mercedes (5) moped (2) motor (26) múmia (3) munkagép (3) m 1 (1) old (26) öreg (1) orosz (4) őrültség (5) patkány (6) pofátlanság (1) reklám (2) rekord (1) rendőr (1) reptér (2) repülőgép (2) retro (1) roncs (1) roncstemető (1) saab (1) seregély (18) sienna (1) simson (21) star (19) suli (1) sün (1) suzuki (2) swift (1) szívszorító (1) szlalom (1) szolgálati (2) tandem (1) teher (1) teherautó (2) toyota (2) trike (1) truck (2) uno (1) verseny (2) versenyautó (1) vezetéstechnika (1) vw (1) zene (1) zseniális (3) Címkefelhő

Merre tart a madár?

bekman 2011.02.22. 13:45

 

Egy korábbi alkalommal megígértem egy sorstársamnak, hogy lesz egy szösszenet a Star jövőjéről, pontosabban a felújításának irányáról.

Hogy miért vettem motort, illetve, hogy miért ezt, arról már egyszer írtam. Első körben is egy napi használatú motor körvonalait láttam magam előtt, így a felújítása is ezen elvnek megfelelően kezdődött. Restaurálni nem akartam, mert abban az esetben kiesett volna a napi használat és a már korábban említett költséghatékonyság elve. Így maradt a teljes felújítás, ami a napi használathoz elengedhetetlen üzembiztonságot és persze a megfelelő esztétikai állapotot jelenti.

A motor messze nem eredeti állapotában volt, amikor megvásároltam. Hogy a hírdetésekben divatos kifejezéssel éljek, nem éppen "eredeti, fellelt állapotban" (ez a "fellelt állapot" szöveg amúgy szerintem semmitmondó...) volt. De ezt csak zárójelben, hiszen nem hírdetés alapján vettem. A lényeg, hogy hervadtan, gányolt fényezéssel, néhol típusidegen alkatrészekkel, de egyben volt és itt le is írtam a lényeget. Mindene megvolt, amire a közlekedésben szüksége lehet egy motornak. Már "csak" fel kell újítani. Használós motor lesz, nem vitrinbe való kiállítási tárgy, így nem is ragaszkodtam olyan géphez, amin minden alaktrész eredeti. Persze, azt sem szerettem volna, ha nem mutat majd a felújítás után harmonikus, összeszedett képet. 

Az irányvonal: 

Napi használatra lesz szánva, így nem ragaszkodom mindenben a típusának és évjáratának megfelelő alaktrészekhez. Ezek alatt pedig olyan apróságokat értek, mint a jelenleg nem gyári első rugóstagok, a nem gyári fékpedál, valószínűleg a szín sem gyári színkód alapján lesz kiválasztva. A világítás sem marad gyári, hogy lássak (ez ki is ment volna a fejemből, ha SzZsoel nem figyelmeztet rá). Nem lesz szivarvégű kipufogó, helyette megy a szokványos. Nem lesz gyári nyereglemez, helyette megy a Schwalbe nyereg. Nem lesznek gyári mintázatú markolatok. Marad az átalakított, külső fékkulcsos hátsó fék. Nem lesz eredeti benzincsap, lesz helyette modernebb vízzsákos. Marad a BING karburátor is, stb. De ezek összességében nem fogják befolyásolni a látványt, hiszen laikus ember nem mondja meg, hogy az nem oda való. 

A következő képet a neten bóklászva találtam. Egy szép Star. Nincs restaurálva, csak felújítva. Ez viszont nagy külömbség. Az irányvonal pedig nálam is ez. Mármint az elv, nem ez a konkrét motor!

 

 

 

Nem gyári állapotú, mégis szép. Ezen az úton haladok én is... 

 

 

 

Címkék: motor old gép star simson múmia seregély

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bekman.blog.hu/api/trackback/id/tr582679524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZsoel 2011.02.22. 23:42:00

"Sorstárs", ez tetszett. :)
Egyébként pedig köszönöm a megemlékezést, és hogy, ígéretedhez híven, felvázoltad, melyek a konkrét elképzeléseid. Esküszöm, tavaly szeptemberben még én is így indultam neki a dolognak, de mint lejjebb írtam, sajnos folyamatosan nekivadultam...

Valamiről nem beszéltél, mégpedig a gumikról. Ezt mi, régebbi motort használók sokszor hajlamosak vagyunk félvállról venni, pedig hát akár három napos egy motor, akár 40 éves, a gumiabroncs mindenképpen azt a két féltenyérnyi felületet jelenti, amelynek "segítségével" az úttal "kapcsolatot tartunk". Sajnos magam is ebbe a hibába estem, és két évvel ezelőttig mindenféle 20-30 éves, kopott, elmacskásodott öreg gumikkal mászkáltam (persze, mert eredeti DDR-es Pneumant volt), mígnem egyszer aztán szétszakadt alattam az egyik köpeny, és csak a Jóisten a megmondhatója, hogyan sikerült az úton maradnom a járművel, és hogyan nem kerültem egy autó kerekei alá...
Az esettől megijedve úgy döntöttem, hogy elég volt az ócska gumikból, és beruházok egy vadonatúj felszerelésre. Az eredeti gyári gumiabroncsok Pneumant K33 16*2,75'' méretűek voltak; ezt jelenleg a Heidenau gyártja (szintén német és kitűnő minőségű). Ezekből rendeltem két darabot, tömlővel és -védő szalaggal együtt, közvetlenül a nagykertől. Ha a futárdíjat is hozzáveszem, több mint 13 ezer forintomba került (akkor), de azt mondom: megérte. Az úttartás, a dönthetőség, a fékhatás, a biztonságérzet mind-mind óriásit javult. Ég és föld a különbség a két állapot között, és ma már nem is értem, hogy mertem fölülni annak idején azokkal a vacak, kukaérett gumikkal szerelt motorra. Apukám S51-én valami Deestone nevű gumik vannak, hát messze rosszabb azokkal menni, mint az eredeti (-vel megegyező) Heidenauval, pedig a lengéscsillapítók, kerekek amúgy azon is teljesen rendben vannak. Szóval nem tudom, a tiéden milyenek a külsők vagy milyet szánsz rá, de ha ócskák, és újat tervezel venni, én azt javaslom neked, hogy a gumin semmiképpen se spórolj, mert hidd el, megéri ilyet tenni rá. Nem reklámozni szeretném a gyártót, de ezt a motort ehhez a gumitípushoz tervezték, hát ezzel nyújt optimális menettulajdonságokat.

Még valami: írod, hogy az ülést cseréled. Az eredeti üléslemez milyen állapotban van? Nagyon menthetetlen?

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.02.23. 00:16:28

Gumik újak lesznek, már akkor kinéztem, amikor megvettem a motort. Heidenau lesz, előre, hátra. Nekem a gumi amolyan első számú, legyen az autó, motor, bármi! Az eredeti üléslemez sajnos kuka. Nemsokára lesz újabb poszt, ott lesz majd pár kép arról is, meg tanácstalanság is... :)
süti beállítások módosítása